حرف هایی که به سختی کلمه می شوند

من هزوارش خلقت هستم، مرا نوشتند الهام... اما هرگز خوانده نشدم

حرف هایی که به سختی کلمه می شوند

من هزوارش خلقت هستم، مرا نوشتند الهام... اما هرگز خوانده نشدم

حرف هایی که به سختی کلمه می شوند

پروردگارا، امروز که به زمین سر زدی کاسه نیاز مرا هم پر کن
دست خالیم را ببین
پروردگارم شاید باور نکنی...
آن روز ها که نبودی ، شایدم بودی و مسافر آسمان بودی
آن روزها من عاشق شدم
حالا که بازآمدی..
باید از عشق فارغ شوم؟
پروردگارم مرا بگذار، بگذار عاشق بمانم....


(آنقدر دعایت می کنم تا برآورده شوی.)
: وما أرسلناک إلا رحمة للعالمین..

بایگانی
آخرین مطالب

متولد شد: دومین موی سپیدم.

جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۸۹، ۰۹:۵۳ ب.ظ

همیشه از سفید شدن موهام میترسم چون یه روزی مجبور میشم برای پنهان کردنش از آیینه،  از خودم و از دیگران رنگش کنم. یعنی بیشتر از رنگ کردن مو میترسم. یعنی از رنگ کردن مو خوشم نمیاد. تصور میکنم خیلی زشت خواهم شد و ازون بدتر که باید هر دو هفته یکبار رنگ ریشه مو رو تمدید کرد.

به این فکر میکنم زنهای ایرانی چه استعدادی داشتند برای اروپایی و امریکایی بودن. چه علاقه ای دارند به رنگ موهای روشن و خیلی روشن  اونهم از نوع هرچه غیر طبیعی تر..

چقدر این مو رنگ کردن ها رابطه داره با خضر و حنای سنتی و معروف! نمیدونم ولی اینو میدونم ما که بچه بودیم فقط زنهایی که چند سال از ازدواجشون گذشته بود موهاشون رو رنگ میکردند ولی الان هر دختر بچه ای که 14-15 سالگی رو رد میکنه دقیقا با مد روز (؟) هر ماه به رنگی در میاد..

یاد ناصرالدین شاه میوفتم و شیفتگیش برای موهای طلایی زنان اروپایی و دنبال ریشه های تاریخی این جریان میگردم.

چقدر پیدا کردن یک چهره شرقی و اصیل ایرانی  این روزها سخت شده .

چند سال پیش برای تفنن کلاس ارایشگری میرفتم ، یکی از معدود نکاتی که یادم هست اینکه رنگ موی جوانتر ها باید تیره تر باشه و هرچه سن بالاتر میره رنگ مو روشن تر میشه. البته یکی از دلایلش اینه که موهای سفید رو به سختی میشه با رنگهای تیره پوشش داد. ولی نکته اینجاست که این اصل دقیقا به شکل عکس در شهر و دیار ما انجام میگیره. جوانان بور و بلوند ، مسن تر ها سیاه و فندقی...

همه ی خوب و بدش یکطرف ، درد و رنج غیر قابل تحملش که دکلره(بی رنگ) کردن موها داره مخصوصا اگه بخواهی به شکل مش(تکه ای یا سوزنی) از کلاه در بیاری یک طرف. بماند هزینه های گزافی که آرایشگرها با توجه به هزینه فیس و افاده خودشان هر روز بیشتر و بیشتر می کنند. (موی متوسط ،بلندی تا سر شانه 40 تا 80 هزار تومان برای رنگ ساده)

خیلی هایی که از من کوچیکترند ده ها موی سفید دارند و به خیالشان نیست ولی دومین موی سپیدم دیروز متولد شد و من کمی نگرانم.


خدایا این موهای قهوه ای معمولی رو از من نگیر.... به حق این شبهای عزیز بلند بگو... آمین.


توضیح و پوزش: کامنت دونی فیلتر شد چون بعضی ها انسانیت ندارند و حد و مرز شرف رو نمیشناسند.


۸۹/۰۶/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
الی ماح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی